
Cvičná firma
a rozvojové vzdelávanie
V súčasnom svete, kde sa globálne výzvy stávajú čoraz komplexnejšími a naliehavejšími, je nevyhnutné vzdelávanie, ktoré reflektuje túto dynamiku a pripravuje mladých ľudí na aktívne riešenie spoločenských problémov. Globálne vzdelávanie ponúka holistický pohľad na svet a jeho problémy, čím vytvára základ pre formovanie informovaných, empatických a angažovaných občanov a občaniek. Zároveň metodológia cvičných firiem pripravuje študentov a študentky na realitu podnikateľského sveta. Poskytuje im bezpečný priestor
na experimentovanie, prijímanie rozhodnutí a preberanie zodpovednosti, čím rozvíja ich podnikateľské
a strategické myslenie. Keď tieto dva prístupy spojíme s konceptom zodpovedného podnikania, vzniká vzdelávací model, ktorý nielen rozvíja podnikateľské talenty, ale aj formuje jednotlivcov, ktorí chápu význam udržateľnosti, etiky a sociálnej zodpovednosti.

Projekt Cvičná firma 2.0 na tejto kombinácii stavia a posúva ju ďalej – mladí ľudia sa učia, že podnikanie môže byť nielen motorom ekonomického rastu, ale aj účinným nástrojom riešenia globálnych výziev,
ako sú chudoba, nerovnosť, klimatická kríza, spravodlivý obchod, rodová rovnosť, nedostatočný prístup
ku kvalitnému vzdelávaniu či nedostatok dôstojných pracovných príležitostí.
Naša metodológia poskytuje študentom a študentkám praktické nástroje na analýzu spoločenských problémov, podporuje kritické myslenie a motivuje ich k hľadaniu inovatívnych podnikateľských riešení
s reálnym dopadom. Tento prístup pripravuje mladú generáciu na budúcnosť, v ktorej nebudú len pasívnymi účastníkmi a účastníčkami trhu, ale aktívnymi tvorcami a tvorkyňami pozitívnych zmien.
Projekt Cvičná firma 2.0 vytvára dlhodobý pozitívny vplyv na podnikateľské vzdelávanie a celkovú pripravenosť mladých ľudí na budúce profesijné výzvy. Buduje generáciu podnikateľov a podnikateliek a lídrov a líderiek, ktorí rozumejú významu spoločenskej zodpovednosti, etiky v podnikaní a trvalo udržateľného rozvoja.
Naša práca transformuje vzdelávanie
Učitelia a učiteľky získavajú praktické nástroje
na výučbu podnikania so spoločenským presahom.
Študenti a študentky sa učia, ako zakladať a viesť firmy, ktoré majú pozitívny dopad na spoločnosť.
Hodnotovo orientované firmy prepájame
s mladými ľuďmi, aby sa navzájom inšpirovali
a podporovali zodpovednosť.
Verejnosť získava povedomie o zodpovednom podnikaní prostredníctvom našich podujatí.
Slovami účastníkov
a účastníčok našich
programov
„Využívanie metodológie Cvičná firma 2.0 úplne zmenilo spôsob, akým naši študenti vnímajú podnikanie. Už to nie je
len o teoretických vedomostiach alebo simulácii fiktívneho zisku, ale o skutočnom pochopení toho, aký vplyv môže mať podnikateľská činnosť na spoločnosť. Vidím, ako sa mení ich zmýšľanie – kladú si otázky, ako ich nápady môžu pomôcť komunite, aký má ich podnikateľský model širší spoločenský dopad. Študenti sú viac motivovaní, kreatívni a premýšľajú
v širších súvislostiach. Toto je presne tá transformácia podnikateľského vzdelávania, ktorú sme potrebovali." – učiteľka cvičnej firmy
„Najprv som si myslel, že cvičná firma bude len ďalší školský predmet, kde sa budeme hrať na podnikanie. Ale keď sme začali pracovať na vlastnom projekte, pochopil som, že to je úplne iné. Zrazu som musel riešiť reálne problémy, vymýšľať niečo, čo má zmysel, a fakt rozmýšľať nad tým, ako náš nápad môže pomôcť ľuďom. Najviac ma baví, že tu neexistuje správna odpoveď – musíme prísť na riešenia sami. A hlavne, nie je to len o zisku, ale o tom, čo za sebou necháme. Toto
ma naučilo viac než hocijaká učebnica." - Martin, 17 – člen cvičnej firmy na strednej škole
Partner

Za podporu ďakujeme



Projekty Cvičná firma 2.0: Transformácia podnikateľského a obchodného vzdelávania na stredných školách (SAMRS/2024/RV/1/6) a Dnes študenti a študentky, zajtra lídri a líderky zodpovedného a udržateľného podnikania (SAMRS/2022/RV/1/4) boli podporené z finančných prostriedkov SlovakAid.